Biografie Arien Mak

Fit en Fast

Als sportfanaat ben ik vanaf jonge leeftijd heel veel met verschillende sporten bezig geweest. O.a. turnen, voetbal, schaatsen, tennis, fitness, zwemmen, MMA en yoga heb ik allen een aantal jaar gedaan. Dit resulteerde in het volgen van de ALO, Academie Lichamelijke Opvoeding. Mede door blessureleed niet met volle plezier, maar toch de opleiding af kunnen ronden. Desalniettemin was de interesse voor fysiotherapie gewekt en ben ik in deeltijd verder gaan studeren.

Binnen de fysiotherapie vond ik een van mijn passies; 1 op 1 mensen helpen terug te komen naar hun (oude) niveau. De administratie en verzekeringskant vond ik minder leuk naast de langzame ontwikkelingen binnen de fysiotherapie.

Door nieuwsgierigheid kwam ik in 2013 in aanraking met Bodytec. Een sceptische (begin)houding richting Bodytec was verdwenen na de trainingen zelf te ervaren hebben. Wat een verfrissing en makkelijke manier om snel en verantwoord fit te worden!

Toentertijd was het erg nieuw waardoor ik in 2013 begonnen ben met het oprichten van mijn eigen bedrijf Fit en Fast.

 

Met eigen geld en wat hulp van mijn familie ben ik begonnen met 1 machine en 1 locatie. Nu in 2020 uitgegroeid naar 3 locaties met meerdere trainers en machines en een businesspartner om de taken te verdelen. We zijn nog steeds super enthousiast over het product, de manier van trainen, de resultaten, hoeveelheid verschillende klanten die ermee geholpen zijn en de mensen die je ermee kan helpen.

 

Gedurende de laatste 2 jaar zijn wij verder gaan kijken welke stappen wij willen maken om het doel van de klant te behalen. Wat is er nog meer nodig om antwoord te kunnen geven op de hulpvraag van de klant?

Binnen Fit en Fast staat dit altijd aan de basis van verdere ontwikkelingen en de implementaties die al gedaan zijn.

 

De afgelegen weg was met vallen en opstaan. Waar loop je zoal tegenaan? Welke kansen laat je liggen of pak je, maar vooral waar leer je van en hoe pas je dit toe om door te kunnen groeien/te komen waar je als bedrijf graag heen wilt?

 

Hoe kun je als bedrijf jezelf onderscheiden van de concurrentie en op verschillende vlakken je klanten helpen hun doel te bereiken?

 

Hoe kun je dit toepassen en welke mogelijkheden zijn er om op te schalen? Dit en meer hoor je tijdens mijn verhaal tijdens het symposium.